Frågor/funderingar? Kontakta oss

info@displayit.fi / +358 6 786 8511

Vanliga frågor.

Vad behöver jag för att komma igång?
Det enda som behövs är en skärm + en för tjänsten godkänd mediaspelare, alternativt en skärm med inbyggd mediaspelare. Mediaspelaren pluggas in via skärmens HDMI-port och ansluts till ett nätverk via WiFi eller Ethernet. Ni får ett fritt antal användarkonton till tjänsten, där ni publicerar och hanterar era skärmbudskap.
Vilken typ av material kan visas i skärmen?
Tjänsten stödjer alla större filformat, så att ni kan arbeta på det sätt ni själva föredrar.
Ni kan till exempel publicera:

Text + bild
Video + ljud
Html-/webbmaterial
Social media, RSS flöden och väder widgets
Office dokument (Powerpoint, PDF, Word, Excel etc.)
Intern information via API gränssnitt
Kan jag använda en befintlig skärm?
Ja. Mediaspelare kan användas på vilken typ av skärm som helst. Vissa skärmmodeller har även inbyggda mediaspelare som gör att man kan köra innehållet helt utan extern spelare. Fråga oss vilka modeller som fungerar utan mediaspelare. Ifall skärmen skall vara i användning dygnet runt, behövs en skärm som är avsedd för 24/7 användning.
Hur kopplar jag in mediaspelaren till skärmen?
Mediaspelaren pluggas in via skärmens HDMI-port och ansluts till ett nätverk via WiFi eller Ethernet.
Hur uppdaterar jag innehållet i skärmen?
All publicering sker via ett program som finns på nätet. Ni får egna användarkonton i samband med beställning och loggar in från valfri dator med internetanslutning och väljer om ni vill ladda upp en fil (t.ex video, bild eller ett dokument) eller om ni vill skapa ett snabbmeddelande baserat på era befintliga mallar.
Hur många skärmar kan jag styra samtidigt?
Tjänsten är fullt skalbar och kan användas på hur många skärmar som helst. Till varje skärm ansluts en mediaspelare och via administrationsprogrammet kan ni ange om ni ska publicera centrala budskap till grupper av skärmar eller lokala meddelanden till en enda skärm.

Vill du också kommunicera smartare?

Lär dig mer.